روزی چقدر گردو می‌تواند قلب‌تان را نجات دهد؟

گردو: از جمله غنی ‌ترین مواد غذایی از نظر دارا بودن اسیدهای چرب امگا 3 است و مطالعات گسترده نشان داده، این اسیدچرب عملکردهای مغزی را بهبود بخشیده و علائم افسردگی را تا حد قابل توجهی کاهش می‌ دهد.

از آنجایی که 80 درصد مغز پستانداران از چربی یا لیپید تشکیل شده، این چربی ‌ها نقش بسیار موثری در عملکردهای مغزی ایفا می ‌کنند.

بررسی‌ ها نشان می‌ دهد با توجه به دور شدن رژیم غذایی غربی از مصرف اسیدهای چرب امگا 3، احتمال بروز اختلالات و بیماری‌ های روانی و مغزی در این مناطق طی یک قرن گذشته رشد چشمگیری داشته است.

پژوهش محققان مرکز تحقیقات علوم زندگی آمریکا نشان می‌دهد مصرف منظم 60 گرم گردومعادل 6 عدد می‌تواند خطرات بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش دهد. گردو با داشتن چربی‌های اشباع، فیبر رژیم غذایی

و پروتئین پتانسیل بالایی را برای کاهش کلسترول بد،فشار خون دیاستولیک و التهاب داشته و خطر بیماری‌های قلبی و عروقی را نیز کاهش می‌دهد.

گردو به تنهایی می‌تواند کلسترول تام، تری گلیسیرید و LDL یا همان کلسترول بد را کاهش دهد. علاوه بر این گردو تنها آجیلی است که از میزان چشمگیری آلفا لینولنیک اسید _گونه گیاهی امگا 3 برخوردار است


بنابراین مصرف روزانه 60 گرم گردو می‌تواند به طور چشمگیری سلامت کلی بدن و به ویژه قلب را تأمین کند.

تاریخ آخرین بروزرسانی   :  1394-11-14 11:29        برو بالای صفحه نسخه قابل چاپ     
 
تمامی حقوق این سایت متعلق به واحد غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز می باشد
استفاه از مطالب باذکر منبع بلامانع است