- از كشيدن سيگار خودداري كنيد.
- رژيم‌هاي غذايي شامل غذاهاي دودي، گوشتي و نمك اندود را كمتر مصرف كنيد.
- به‌ علائم‌ سوءهاضمه‌ كه‌ بيش‌ از چند روز طول‌ بكشند، ‌توجه‌ كنيد.
- رژيم‌ غذايي‌ مغذي‌ و متعادل‌ را استفاده‌ كنيد.
- در صورت لزوم آزمايش‌هاي‌ سالانه‌ غربالگري‌ را كه‌ توسط‌ پزشك‌ توصيه‌ شده‌ انجام‌ دهيد.
- استفاده از ماهي و سبزيجات تازه محتوي ويتامينA و C را كه احتمال ابتلا به سرطان معده را كاهش مي‌دهند فراموش نكنيد.
 -گوشت قرمز را به اندازه مصرف كنيد. استفاده از گوشت قرمز بيش از 13 بار در هفته احتمال سرطان معده را 2 برابر مي‌كند بخصوص اگر گوشت به صورت كبابي، پخته شود.
-مصرف نمك وغذاهاي سرخ كرده را بسيار محدود كنيد و براي پخت غذا از روش‌هايي نظير بخارپز كردن و پخت در ماكروويو استفاده كنيد.
- از مواد غذايي حاوي آنتي‌اكسيدان نظير كلم بروكلي، هويج و گوجه فرنگي استفاده كنيد.
- مصرف پياز و سير، خطر سرطان معده را كاهش مي‌دهد.                                                                         
سایت پزشکان بدون مرز
 
تاریخ آخرین بروزرسانی   :  1394-10-30 11:30        برو بالای صفحه نسخه قابل چاپ     
 
تمامی حقوق این سایت متعلق به واحد غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز می باشد
استفاه از مطالب باذکر منبع بلامانع است